mandag 31. januar 2011

Back to reality..

Da var det på tide å skrive litt om hva som har skjedd den siste uken... Fredag var siste dagen for oss på språkskolen. Vi ble lovet en liten avskjedsfest av læreren vår, noe som gikk litt i vasken siden han var syk de to siste dagene. Men vi fikk alltids sagt auf wiedersehen og tatt et bilde av hele gjengen.

 Jeg/vi har blitt kjent med mange spennende mennesker på skolen, fra alle verdens kriker og kroker. Disse får jo jeg fortsette å se framover siden jeg skal jobbe på samme skole, og jeg håper også at jeg får fortsette i det samme kurset neste uke.

I dag var første dag på jobb, noe jeg må innrømme at jeg hadde veldig blandede følelser for på forhånd.. Ingen spesielt negative følelser men jeg var veldig spent på hvordan tysken min ville fungere i arbeidslivet. Etter i dag tror jeg nok det vil gå helt fint. Man må bare en dag om gangen. Man lærer noe nytt hver dag, både språklig og faglig. Og ettersom jeg har funnet ut det etter bare èn dag, så MÅ jo dette gå bra, ikke sant?:)

Denne helgen har vi desverre ikke vært på noen utflukter, noe jeg håper på å ta igjen til neste helg. Fredag hadde vi alle en hyggelig aften hos Marius. Med god hjelp av Henrik hadde de sammen laget en fantastisk middag! Dette liker vi!
Søndag var jeg hjemme og feiret bursdagen til datteren i huset. Hun ble 16 år og dette skulle nå feires med hele familien tilstede.

Jeg må nok gå til innkjøp av en litt større veske, slik at jeg får med meg kameraet over alt. Men for denne gang kan du nyte synet av klassen (A2) som jeg, Henrik og Petter var i.


Klassen var sammensatt av representanter fra mange forskjellige land:
Tyrkia, Marocco, India, Serbia, Hviterussland, Russland, Spania og Polen.



Bis zum nächsten Mal
Tschüss, Tonje!

2 kommentarer:

  1. Bra du synes det er ok på jobb nå, Tonje. Det er ofte ting er bedre enn man tror:-) Synes absoultt du skal dra med deg gjengen på tur i helga. Sveitrs, Frankrike, Østerrike, Liechtenstein, alpene, München, Heidelberg, Paris (bare fire timer unna med tog!), Italia...

    SvarSlett
  2. Men hvor i all verden har det blitt av blogginga, Tonje???

    SvarSlett