søndag 23. januar 2011

Dagene går fort..

Da har vi faktisk vært her i to uker allerede. Føler det er mye jeg skulle ha gjort disse dagene, men med tyskkurs midt på dagen er det ikke nok tid til å reise bort og utforske byen og omenget på kveldstid. Dermed venter man til helgen, og denne helgen var vi med Susanne og de tre italienske jentene Valentina, Nicoletta og Linda til Staufen, en liten trivelig by ca. en halv time med tog fra Freiburg.
Planen for turen var å gå opp til en festning midt i byen, deretter kafè, og til slutt en tur på et lite museum i samme bygg som turistkontoret.
Museumet var desverre stengt, men vi fikk likevel en liten smakebit av byen. Kanskje reiser vi tilbake dit senere.
Ellers har uken vært helt normal. Mandag var vi på bowling sammen med Susanne og de tre italienske jentene. Vi var alle på "Stamtisch" torsdag, denne gang på Tacheles. Under finner du bilder fra hele uken.

















3 kommentarer:

  1. Staufen ser skikkelig trivelig ut (Andrea kan sikkert bekrefte det)! Ser på det ene bildet at det er en stor sprekk på et hus der. Håper ikke hele byen raser sammen... Er det Henrik som er bowling-kongen eller klarer du å forsvare æren til IS? Jeg regner med jeg får en mulighet til å utfordre dere i bowling når jeg kommer på besøk? .-)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Ja, sprekkene er resultatet av borring i bakken. De borrer etter jordvarme:) Jeg vil prøve å reise tilbake dit en dag, siden en av våre italienske venner skal jobbe der.Da får jeg nok høre litt mer om byens historie og diverse.

    Til nå er det nok Henrik som er regjerende mester, men det ligger en "revenge" i luften;) I hvertfall når du kommer, ja:p Vi må prøve å få til det:)

    SvarSlett