mandag 14. februar 2011

Karaoke-->Basel-->Fitness-gym!

Nå har nok en uke gått, og det er på tide å fortelle litt om helgen og hva vi har gjort!

Helgen startet med en særdeles lang dag på "jobb". Det vil si vanlig dag til 18:00 og deretter organisering av karaokekveld. Jeg og Stefy handlet inn snacks og brus til 400 kr og håpet inderlig på at det kom folk som kunne spise det opp (ellers hadde jo vi måtte gjort det ;) ) Vi pyntet og gjorde klart for en trivelig aften i koselig lag på skolen. Alle var bedt, både elever og lærere.
Gledelig nok kom det veldig mange, så markedsføring vår lagde resultater. Likevel var det ikke mange som var der for å synge.. De aller fleste ville heller se på. Dermed måtte jeg og Stefy "run the show" de snaue tre timene festen varte. Etter hvert var det flere som ville melde seg på og kvelden endte perfekt med at alle sang John Lennons "Imagine". http://www.youtube.com/watch?v=2xB4dbdNSXY

Lørdag morgen var jeg oppe frisk og rask og klar for en dag i Basel, Sveits.
Denne gangen reiste jeg sammen med Hr.Fremmegård og Hermunstad. Vi tok toget fra Freiburg Bahnhof 10:15. Tokturen varte litt over en time. VI ble veldig overrasket over at det faktisk ikke koster noe å reise til Basel med den typen Regiokarte vi har (månedsbillett for hele regionen). Dette kan nok resultere i at vi tar turen til Basel også senere i oppholdet. Som nevnt før i mine innlegg er 14.mars dato for Fasnacht i Basel, der alle kler seg ut og går i opptog. Jeg og Stefy planlegger å reise dit sammen med alle elever på skolen som er interesserte. Dermed passet det veldig godt at jeg skulle dra over landegrensene denne helgen for å bli litt kjent før skolens utflukt.




I Basel valgte vi først og fremst å nyte været og dermed ikke planlegge hele dagen. Det første vi gjorde var å ta trikken til Stadtmitte. Deretter gikk vi ned til Rhinen tok en båt over elven. Vi gikk opp i Basel Münster og valgte å gå helt til topps i ett av tårnene. Regnet ikke trappetrinnene, men jeg kan kjenne det på lårene at det var mer enn det jeg er skapt for.. hehe..
Utpå dagen satte vi oss ned og nøt solen og synet av Rhinen som strømmet forbi.
Vi hadde nok veldig flaks med været, og det var deilig å bruke dagen bare på å se seg litt rundt i en ny by.
Vi vurderer neste helg å ta en tur til Strassburg, kommer litt ann på jobben.
For min del skal jeg være prøvevakt for en muntlig prøve på skolen, og det er derfor ikke sikkert det blir noen utflukt på meg denne helgen, men da tar jeg det heller igjen en annen gang.








Søndag var en veeldig avslappet dag, med klesvask og annet husarbeid. Vi møttes om kvelden hos Petter for å se en film og spise sammen. Alltid koselig å møtes på den måten:)

Mandag var en helt vanlig dag på jobb; hengte opp "flyers" rundt om i byen med tilbud på kurs, alt fra A1 til C2. Vi delte ut lappene fra Valentinesboksen vår. Vi ga dem til personene som ble skrevet om og ga i tillegg en liten sjokolade. Veldig hyggelig sammenkomst med de andre i staben på skolen.

Jeg har også begynt med en ny presentasjon av skolen som skal gå å surre ved resepsjonen på skolen. Dette krever mye arbeid, så jeg og Stefy regner med å ha dette som hovedoppgave en god stund framover.

I kveld har vi to også vært på fitness-gym. Vil påstå at dette virkelig var noe for meg, og jeg kjenner det var på tide å komme i form igjen etter en lang stund uten annen trening enn å gå hjem fra trikkestasjonen. hehe...

Lenger ut i uken har jeg ikke kommet, men det kommer nok oppdateringer før helgen, både om hvorden uken har gått, og hva planene er for helgen.








Ta også gjerne en titt på bildene på min Facebook-side.

Tschüss! - Tonje:)

1 kommentar:

  1. Har jeg forstått det riktig; sto du og sang karaoke i tre timer???:-)

    Imagine er alltid en vinner!

    SvarSlett