tirsdag 12. april 2011

Enden er nær..

Da var vi faktisk kommet til den aller siste uken av oppholdet.. Tenke seg til.. Jeg skjønner virkelig ikke hvor tiden er blitt av!

Forrige uke hadde jeg min antagelig siste Stammtisch. Kanskje blir jeg med en liten tur denne uken også, men slik det ser ut med pakkingen min til nå, kan det være at jeg rett og slett ikke har tid. Lørdag kl.09:00 reiste jeg sammen med Stefy og 13 andre fra skolen til Zürich. Været var helt supert og vi fant oss med en gang til rette i denne vakre byen. Èn ting er klart: Er det et sted jeg kunne tenkt meg å bodd i Sveits, så æ det i Zürich! Men så har det jammen meg sin pris bare det å tilbringe tid der også!
Vi kjørte buss, og kjørte på veien dit om Schwarzwald, mens på veien tilbake var det greit å kjøre på Autobahnen. Det skulle vi jo aldri gjort, siden det hadde skjedd en ulykke som gjorde at vi måtte stå lenge i kø. Bussjåføren mente det deretter kunne være lurt å kjøre om Frankrike (Breisach), da det kom til å bli nok en kø på veien til Freiburg innenfor Tysklandsgrensen. Dette hadde han helt rett i, og vi var dermed hjemme etter 30 min. Om kvelden feiret vi bursdagen til Anders. Det var veldig hyggelig og en god måte å avslutte vår siste lørdag på her i Freiburg.


                                           



På søndag reiste vi på en Gokart-bane i nærheten av Emmendingen. Guttene kjørte, mens jeg var flittig kameramann:)




På mandag etter jobb, samlet vi oss hos Petter for å grille. Uwe, mannen som Petter bor hos, disket opp med både den ene og den andre retten. Rett og slett nok en utrolig hyggelig kveld!





Da var egentlig mye sagt/skrevet allerede. I morgen reiser jeg til Staufen sammen med Stefy og 5 jenter fra Russland. De ønsker å praktisere tysken litt mer og dermed ikke bare snakke russisk sammen. Vi laget dermed et forslag til dem, om å reise til en naboby, som i dette tilfellet blir staufen - byen vi besøkte den første helgen av oppholdet. 

Skriver igjen før vi drar! 
Bis dann! :)  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar