mandag 14. mars 2011

Tiden renner fra meg....

Da er nok en uke overstått. På skolen og jobben sist uke gikk dagene ekstremt fort. Jeg lærer så mye nytt hver dag, og på fredag hadde vi en B1-prøve, for å øve oss til en eksamen i april. For min egen del er dette bare trening, siden jeg ikke har bruk for å bestå denne prøven, i motsetning til mange andre i klassen min.

På jobb har mesteparten av uke gått med på å markedsføre vår lille utflukt til Basel mandag 14. mars. Dette gjorde vi gjennom Facebook, Twitter, plakater og direkte kontakt med elevene og lærerne ved skolen.
Vi organiserte også Stammtisch som denne gangen skulle være på Freiburg Bar.
I tillegg er vi godt i gang med å planlegge strukturen på videoen av skolen som skal legges på Youtube. Alt vi mangler nå er et videokamera og en solid dose med "Geduld" (tålmodighet).

På fredag feiret vi bursdagen til Henrik, og lørdag var mer eller mindre rolig. Jeg og Espen gikk litt rundt i byen før vi ble møtte Anders og reiste deretter til Marius. På søndag var det om å gjøre å sove litt ekstra, siden jeg tross alt skulle være oppe hele natt til mandag.

Jeg møtte mine reisekamerater på Hauptbahnhof kl. 01.00 og deretter reiste vi med et "Sonderzug" (spesial/ekstratog) til Basel , Sveits.

Tre av reisefølgene. Vi var i alt fem personer
 som reiste sammen for å se denne begivenheten.
Når klokken var slagen 04.00 ble alle lys i byen slukket. De fleste som deltok i toget hadde et lys av ett eller annet slag på hodet, som gjorde stemningen veldig flott. Selve opptoget varte i ca. 30 min, før alle "Cliquene" delte seg og gikk rundt om i byen.
Denne begivenheten er litt vanskelig å skrive om. Det må nok bare sees. Derfor legger jeg ut en del bilder istedet. Gå også inn på linken for å se film fra Morgenstraich i 2010, og på min Facebookside, der jeg har mange flere bilder fra turen.




Som man kan se, fantes det mange spennende
 forkledninger og Geschichte (ansikt).

Vi reiste om 06.30 hjem igjen etter et laaangt døgn. Men det var absolutt verdt det! Dette er noe jeg råder alle til å se!

Denne uken på jobb blir det nok mye av det samme som forrige uke; Jobbe med videoen av skolen og organisering av fritidsaktiviteter. Man kjenner at været begynner å bli litt finere og temperaturen ligger nå på
 +15. Dermed åpnes dørene for litt mer uteaktiviteter fremover. 

Planen var å reise til Østerrike i helgen, men grunnet arbeid, må jeg vurdere det litt. Vi har nå igjen bare 4 helger å gjøre alle utflukter på. Det er så mye man skulle opplevd, men som man ikke har tid til. Dermed må jeg evaluere litt med meg selv denne uken, om hva som er viktigst å få opplevd på denne tiden av året. Regner jo med at jeg kommer tilbake igjen en eller annen gang....

Skrives senere! :)
Liebe Grüsse
Tonje




1 kommentar:

  1. Hvis du er snill, så kan det hende du får reise tilbake i høst:-)

    SvarSlett